Franchise

Barrique – The famous Art of Spirit –
Corporate Identity

Een volgende hoeksteen voor succes.

De markt is in de afgelopen jaren sterk verandert. De overlevingskansen voor de kleine detaillist zijn in toenemende mate afgenomen doordat de grootwinkelbedrijven met hun merkproducten het de middenstand moeilijk maken.

De kansen voor de middenstand en de vakhandel worden daardoor beperkt tot het consequent doorvoeren van een bewezen concept.

Barrique heeft na een 2-jarige pilootfase en achtereenvolgens een 4-jarige franchise-ervaring, met intussen meer dan 25 dealers, het succes van haar concept en de geloofwaardigheid van de ondernemers filosofie duidelijk bewezen. Voor de Barrique-dealers is hieruit gebleken dat de uniforme uitstraling in de markt, resulteert in het vertrouwen in en de garantie voor kwaliteit en advies van klanten.

Met Corporate Identity binnen de Barrique filosofie wordt niet alleen het gezamenlijke label bedoeld. Achter het label verbergen zich de ervaring van 27 jaar ondernemerschap, de wetenschap dat een continue vervolgontwikkeling van het concept nodig is, het bewust zijn van de eigen verantwoordelijkheid bij verkoop, in producttechnisch en ecologisch opzicht, die het uiteindelijke succes zeker stellen.

Dit resultaat wordt door de dealer natuurlijk alleen bereikt als er bij klanten meer in de herinnering blijft dan alleen het logo.

Corporate Identity binnen de Barrique filosofie betekend: een gemeenschappelijke verplichting, eisen aan kwaliteit, geloofwaardigheid, innovatie en flexibiliteit en de lol aan het verkopen van creatieve ideeën.

Gemeenschappelijke uitstraling betekend ook dat eenieder in de gemeenschap zijn eigen creativiteit tot werkelijkheid maakt.

Barrique Filosofie: Elke Barrique-Dealer blijft een zelfstandig ondernemer.

Het Barrique-concept is een zeer fris en jeugdig concept, hetwelk in de inrichting van de winkel en de presentatie van de producten tot uitdrukking komt.

Vanzelfsprekend is er een breed aanbod van toebehoren en marketingmaterialen. Hiertoe behoren o.a. Kleding met het Barrique-logo (Overhemden, Poloshirts, Bistroschorten, etc....), Posters, Tafels, Katoenen draagtassen, papieren draagtassen, Stickers in verschillende maten, Balpennen en nog veel meer.

De inrichting van de winkel is licht en uitnodigend van karakter. De natuurlijke stijl wordt weerspiegeld in zowel de producten als ook de inrichting van de winkel.

Tot de onderneming filosofie hoort ook de aanspraak op het zuiver natuurlijke:

De door Barrique ontwikkelde kasten- en meubelinrichting wordt uit blank berkenhout samengesteld. Daarnaast wordt alleen hout gebruikt - absoluut geen kunststof, spaanplaat, etc...!

De wanden van de winkel zijn, naast het gebruik van glaswanddelen, in lichte, vriendelijke aardse kleuren geverfd. De vloer is eveneens licht van kleur en aanlokkelijk qua vormgeving (hout dan wel tegels).

 

De totale inrichting verbind de warme houttonen met het moderne RVS en het glas van de voorraadvaten.

Het logo; Barrique - The famous Art of Spirit, dat wordt gebruikt als merknaam, wordt alleen gebruikt in magenta en grijs. In/op de etalage komt het logo als lichtreclame tot uiting. Mogelijk dat op de gevel van de winkel het logo wordt aangegeven in de vorm van een verlichte ruit.

Natuurlijk komt ook het logo terug op alle marketingmaterialen, etiketten, briefpapier, etc....

Het is van belang hiervoor met de nodige elegantie te werk te gaan, hetwelk onderdeel van de filosofie is. Minder kan soms meer zijn en de consument moet ons herkennen, niet overweldigd worden!

© 1999-2010 Barrique GmbH   |  Alle rechten voorbehouden   |  Impressum   |  Contact   |   Typo3